Retour, Ruilen & Refund beleid ikfix.nl

ikfix.nl levert geen consumenten goederen maar electronische componenten. Dit is aan wat meer regels onderworpen. Hiervoor heeft ikfix.nl een eenvoudig en helder beleid aangaande retourneren, ruilen, restitutie en garantie ontwikkeld. Lees je even aandachtig mee?

Als je het onderdeel ontvangt zit deze onderdeel in een (semi) doorzichtige verpakking.
Door deze verpakking heen kun je het onderdeel goed vergelijken met je eigen (defecte) onderdeel.
Het is belangrijk dat je de verpakking pas opent als je zeker weet dat je het goede onderdeel hebt besteld/ontvangen.
Je ontvangt een duidelijke handleiding bij het onderdeel over hoe te handelen als je wilt retourneren of als je je apparatuur door de technici van ikfix.nl/MaRepair wilt laten fixen. Ook heeft ikfix.nl voor bijna alle onderdelen duidelijke instructievideo's voor het plaatsen van het onderdeel. Zie www.ikfix.nl/videos
Kijk hieronder over alle mogelijkheden aangaande ruilen en refunds bij alle verschillende situaties die zich voor kunnen doen.

1: De 'zichtverpakking' heb ik niet geopend
- Ik wil het toch door ikfix.nl laten maken
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het door ons wilt laten fixen.
Volg de retourinstructies.
Na ontvangst onderzoeken wij de situatie en lossen het voor je op!
Binnen 3 tot maximaal 4 werkdagen ontvang je het apparaat weer terug.
- Ik wil het onderdeel ruilen voor een ander onderdeel
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het onderdeel wilt ruilen.
Vertel in het tekstvak wat er niet klopt aan het onderdeel of wat je wel wilt (evt. nemen wij nog contact met je op na ontvangst van het onderdeel).
Volg de retourinstructies.
Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het nieuwe onderdeel!
- Ik wil mijn geld terug
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je je geld terug wilt.
Volg de retourinstructies.
Binnen uiterlijk 10 dagen na ontvangst van het ongebruikte onderdeel ontvang je het onderdeelbedrag weer terug! (Retour/restitutie termijn is 30 dagen).

2: De 'zichtverpakking' heb ik geopend maar ik heb het onderdeel niet gebruikt:
- Ik wil het toch door ikfix.nl laten repareren
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het door ons wilt laten fixen.
Volg de retourinstructies.
Na ontvangst onderzoeken wij de situatie en lossen het voor je op!
Binnen 3 tot 4 werkdagen ontvang je het apparaat weer terug!
- Ik wil het onderdeel ruilen voor een ander onderdeel
Als de zichtverpakking geopend is maar je het onderdeel niet gebruikt, hebt betaal je altijd een onderzoeks- & voorraadtoeslag.
Deze bedraagt 15% van de onderdeelprijs, met een minimum van € 10,- ex. btw (of een onderdeel niet gebruikt is, is naar bindend oordeel van de technici van ikfix.nl/MacRepair).
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het onderdeel wilt ruilen.
Vertel in het tekstvak wat er niet klopt aan je onderdeel of wat je wel wilt (evt. nemen wij nog contact met op na ontvangst van het onderdeel).
Volg de retourinstructies.
Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het nieuwe onderdeel!
- Ik wil mijn geld terug
Als de zichtverpakking geopend is maar het onderdeel niet gebruikt is, betaal je altijd een onderzoeks- & voorraardtoeslag.
Deze bedraagt 15% van de onderdeelprijs, met een minimum van € 10,- ex. btw (of een onderdeel niet gebruikt is, is naar bindend oordeel van de technici van ikFix/MacRepair).
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je je geld terug wilt.
Volg de retourinstructies.
Binnen 10 dagen na ontvangst van het ongebruikte onderdeel ontvang je je onderdeelbedrag weer terug! (Retour/restitutie termijn is 30 dagen).

3: De 'zichtverpakking' heb ik geopend & ik heb het geprobeerd maar het lukt niet:
- Ik wil het toch door ikfix.nl laten fixen
Je hebt je best gedaan maar het wil toch niet? Geen enkel probleem! Wij lossen het graag voor je op!
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het door ons wilt laten fixen.
Volg de retourinstructies.
Na ontvangst onderzoeken wij de situatie en lossen het voor je op!
Binnen 3 tot 4 werkdagen ontvang je het apparaat weer terug.
- Ik wil het onderdeel ruilen voor een ander onderdeel
Door onze uitgebreide ervaring is het voor ons getrainde oog snel te zien of een onderdeel gebruikt is. Vooral connectoren laten direct zien of ze een keer gebruikt zijn. Bovendien brengen wij markeringen aan.
Als de zichtverpakking geopend is en het onderdeel is gebruikt dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen.
We onderzoeken het retour gezonden onderdeel op bruikbaarheid en we nemen contact met je op.
Ga er in zijn algemeenheid vanuit dat je gemiddeld tussen de 10% tot 50% van de onderdeelprijs zal moeten bijbetalen (of een onderdeel niet gebruikt is, is naar bindend oordeel van de technici van ikfix.nl/MacRepair).
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je het onderdeel wilt ruilen.
Vertel in het tekstvak wat er niet klopt aan het onderdeel of wat je wel wilt.
Wij nemen contact met je op na ontvangst van het onderdeel.
Volg de retourinstructies.
Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het nieuwe onderdeel!
- Ik wil mijn geld terug
Door onze uitgebreide ervaring is het voor ons getrainde oog snel te zien of een onderdeel gebruikt is. Vooral connectoren laten direct zien of ze een keer gebruikt zijn. Bovendien brengen wij markeringen aan.
Als de zichtverpakking geopend is en het onderdeel is gebruikt dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen.
We onderzoeken het retour gezonden onderdeel op bruikbaarheid en we nemen contact met je op.
Ga er in zijn algemeenheid vanuit dat je gemiddeld maximaal de helft van de onderdeelprijs zal ontvangen (of een onderdeel niet gebruikt is, is naar bindend oordeel van de technici van ikfix.nl/MacRepair).
Vink in het meegeleverde instructieformulier aan dat je je geld terug wilt.
Volg de retourinstructies.
Binnen 10 dagen na ontvangst van het gebruikte onderdeel ontvang je het vastgestelde onderdeelbedrag weer terug! (Retour/restitutie termijn is 30 dagen).

4: Ik vermoed dat het door ikfix.nl geleverde onderdeel defect is:
Als je een garantieaanvraag voor een onderdeel bij ikfix.nl doet, dan stuur je altijd het gehele apparaat op naar MacRepair/ikfix.nl.
De technici van MacRepair/ikfix.nl gaan vervolgens een onderzoek doen naar het niet-functioneren van het apparaat.
Mocht blijken dat het door ikfix.nl geleverde onderdeel niet goed functioneert, dan krijg je niet alleen een nieuw onderdeel, dat onderdeel plaatsen we ook gratis!
Hierna testen we het apparaat grondig en sturen we het apparaat per ommegaande terug.
Dat is service, dat is MacRepair/ikfix.nl! Je ontvangt het apparaat zo snel weer terug alsof je alleen het onderdeel naar ons terug gestuurd had!
Mocht na het onderzoek blijken dat je probleem veroorzaakt wordt door een ander dan door ikfix.nl geleverd onderdeel, dan overleggen we met je voor de best mogelijke oplossing. Binnen 3 tot maximaal 4 werkdagen ontvang je het apparaat weer terug!

Door onze uitgebreide ervaring hebben wij geleerd dat deze methode de beste manier van handelen is. We voorkomen hiermee onnodig heen en weer zenden van onderdelen en realiseren in de kortst mogelijke tijd, voor de laagste prijs een werkende oplossing!

Veel sleutelplezier en lukt het niet, weet dan dat het altijd goed komt met de technici van ikfix.nl/MacRepair aan je zijde!

-